Vakantie ;) - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Bas Leijten - WaarBenJij.nu Vakantie ;) - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Bas Leijten - WaarBenJij.nu

Vakantie ;)

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

23 December 2013 | Curaçao, Willemstad

Ik moest, op aandringen van sommige personen, maar weer een verhaaltje schrijven. Ik ben vandaag op de helft van mijn tijd op Curaçao, de tijd vliegt echt hier! Mijn stage gaat goed. Nog steeds erg leerzaam, alleen heb ik wel het idee dat ik (te) veel massages geef, haha! Ik heb al vijf van de negen weken stage gehad, dus de vakantie van twee weken komt goed uit om goed te genieten van het eiland en om te relaxen/chillen.

Wat heb ik allemaal gedaan in de weekenden. Ik ben begin december naar de Christoffelberg gegaan. Super tof om te beklimmen en super mooi uitzicht over het hele eiland. Het klimmen was echt gaaf en gelukkig had ik niet al te veel last van mijn hoogtevrees ;) We zijn daarna na de Klein en Grote Knip geweest, dit zijn wel één van de mooiste stranden van Curaçao.

Het weekend erop zijn we naar Porto Mari (strand) en the Opposites geweest. Mooi feestje van gemaakt, maar wij dachten dat ze eerder kwamen. Tien uur begon het feest en pas om 2 uur kwamen ze een uurtje optreden. Viel wel een beetje tegen wat betreft the Opposites. De zondag erna wouden we weg gaan met de auto, maar elke zondag hebben we nog wat met onze auto gehad. Dan is het de accu, dan zijn het de banden… Inmiddels hebben we al twee banden moeten laten repareren, omdat ze gewoon helemaal gaar en op zijn.

Afgelopen weekend zijn we naar de Blue Room geweest. Dit is een grot, waar je in kan komen door een stukje onder water te zwemmen. Als de zon er dan op schijnt, dan heb je heel helder blauw water. Super mooi om dit te zien. We waren hier met 5 kano’s heen en moesten terug met 3 kano’s. Twee waren stuk en volgelopen met water, was een lange terugreis. Daarna wouden we naar huis rijden, maar toen ook weer een lekker achterband. Het verwisselen gaat steeds sneller en gelukkig was de reserveband wel goed.
De zondag erna gingen we quad rijden. We gingen 3 uur lang met een gids toeren op de weg en off road. Vol gas door de blubber, water en het zand. Echt gaaf om dit te doen in deze natuur en omgeving. Daarna maar naar Mambo gegaan om het weekend goed af te sluiten. Overal zijn hier happy hours, voor ons studenten is dat mooi handig.

Het is bijna kerst, maar daar merk je hier niet veel van. Je kan wel gewoon naar een Nederlandstalige kerk, maar vanwege de zon en het weer is het dit jaar toch wel anders voor mij. Met Oud en Nieuw beginnen ze hier ook al voor zeven uur, omdat het tijdsverschil met Nederland 5 uur is. Ben benieuwd hoe O&N hier zal gaan.
De komende twee weken zal ik wel veel op het strand liggen en ook nog een beetje voor stage aan de slag. We gaan de 27ste naar Klein Curaçao en misschien gaan we ook nog een keer diepzeevissen. De rest weet ik nog niet, maar met het genieten en chillen zal het wel goed komen ! Ik wens iedereen fijne kerstdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar!!!

• 23 December 2013 - 16:58

Adrie:

Hey Bas
    het gaat nog steeds goed met je, en je heb het nog steeds goed na je zin daar.
    af en toe denken we die komt nooit meer terug zo leuk is het allemaal.
    onze kaart voor kerst heb je inmiddels ontvangen
    maar bij deze hele fijne dagen toegewenst.
    je ouders

• 23 December 2013 - 22:23

Hans Merks:

Hey Bassie, mooi dat je het naar je zin hebt, geniet ervan het duurt maar even voor dat je het weet ben je weer in het koude Nederland. We zullen met OUD&NIEUW even aan je denken en we nemen er wel een op jou, de volgende keer ben je er weer bij!!!! Fijne feestdagen en een gezond 2014!!!!!Proost alvast
    Groetjes Hans en Marion

• 24 December 2013 - 17:18

Jennie De Boer:

Ha die Bas
    Leuk om je verhalen te lezen
    Hier is het ook erg warm,we doen hier niet onder voor Curaçao:
    De winter is ver weg.
    Veel succes met je stage
    Fijne feestdagen en Gelukkig Nieuwjaar.Proost!!!!!
    Groeten Jennie.

• 25 December 2013 - 00:28

Folkert En Riekie:

Hallo Bas voor jou ook goede kerstdagen en een goed en fijn 2014.
    Hier is het vaak regen en harde wind wat dat betreft zijn we jaloers.
    Verder is het toch een goede en warme tijd .
    Nederland geeft weer royaal aan Serious Request weer meer als vorig jaar.
    Waar een klein niet groot in is.
    Ook wij kijken altijd weer uit naar een nieuw reis verslag.
    Het is echt leuk om je te volgen.
    fijne dagen en een goede vakantie
    tot in februari.

Folkert en Riekie

• 26 December 2013 - 18:08

Jan En Klasien:

Hallo Bas,

Leuk je verslag te lezen en volgens ons vermaak je je daar prima.
    Blijf er maar lekker van genieten.
    voor het wensen van fijne kerstdagen zijn we een beetje laat, het is hier nu
    18.00 uur.
    We wensen je alle goeds toe voor 2014 en dat het je maar veel geluk en
    liefde mag brengen.
    groeten, Jan en Klasien.

• 20 Januari 2014 - 16:02

Anna-Marie:

Hey Bas!

Wat leuk, ik wist niet dat je een blog bij hield!
    Leuk om te lezen wat jullie daar zoal meemaken (veel pech!) en ondernemen!
    Het klinkt allemaal geweldig! Wat zullen jullie bruin terug komen haha!

Geniet van de laatste weken(?)!
    Nog heel veel plezier!

Liefs, Anna-Marie