Vliegen + weekje vakantie :) - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Bas Leijten - WaarBenJij.nu Vliegen + weekje vakantie :) - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Bas Leijten - WaarBenJij.nu

Vliegen + weekje vakantie :)

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

17 November 2013 | Curaçao, Curaçao

Zondagavond werd Mart gebracht door zijn broer, zodat hij de volgende ochtend met ons kon meerijden naar Schiphol. De volgende dag zouden we om half zes van huis wegrijden, zodat we voor de file uit waren en op tijd kwamen bij Schiphol. Dit is goed gegaan en we konden de koffers gaan wegbrengen. Mijn koffer was precies 23,0 kg, niet teveel en niet te weinig. We gingen nog even koffie drinken met mijn vader en moeder voordat we naar de gate gingen. Toen de koffie op was, hebben we afscheid genomen en gingen we door naar de gate. Daar hebben we een tijd gezeten voordat we in het vliegtuig konden gaan. Mart had bijna nog moeilijkheden, omdat hij zijn reflexhamer was vergeten uit zijn tas te halen. Gelukkig deden ze niet zo moeilijk bij de douane ;)

De reis zelf ging voorspoedig en geen last van turbulentie. Het eten was heel lekker en door de films ging de tijd heel snel. Eenmaal aangekomen op Curaçao kwam de warmte al naar ons toe. Nadat we daar ook door de douane waren stonden we buiten in de felle zon. Gelukkig stond er al iemand op ons te wachten om ons naar het huis te brengen.
In ons huis waren twee stagelopers die woensdag alweer vertrokken maar ons wel bepaalde dingen hadden verteld die we konden doen op Curaçao. Onze auto zou om half vier gebracht worden, maar dit gebeurde dus niet. We belden zelf maar om half zes hoelaat de auto zou komen, dit werd zes uur! Het was een reserveauto, met de gaten in het dak, die de volgende dag geruild zou worden met onze ‘echte’ auto.

Het slapen ging nog niet echt fijn en in me enkel zat blijkbaar goed bloed, want ben goed gestoken daar. We hebben veel (om)gereden op Curaçao en we waren plotseling beland op het strand Zanzibar. Een lekker biertje ‘polar’ en genieten van de zon, heerlijk! ’s Avonds gingen de huisgenoten naar Cinko (discotheek) en wij gingen maar mee. Je betaalt 15 gulden (6 euro) en je mag één uur lang je glas gratis laten vullen met van alles ( tip voor Hansie!) Aangezien je hier iets meer mag drinken als je rijdt, konden we beiden wel wat drinken. De terugweg vinden is dan alleen wat moeilijker, haha, maar het is goed gekomen.

Onze auto heeft wat mankementen, namelijk: rechter deur kan niet op slot en kan niet van binnenuit open gedaan worden, rechter- en linkerachterdeur kunnen niet open, rechterspiegel is niet aanwezig, de knipperlichten doen het niet en de lichten zelf zijn zeer zwak, waardoor we niks op de weg zien haha! De 26ste krijgen we een andere auto, een rode golf, dus ben zeer benieuwd of dit een betere auto is.
De woensdag hebben we beide stage adressen bezocht en een indruk gekregen wat we moeten gaan doen. Ik heb er enorm veel zin in en ik ga het druk krijgen zei mijn stagebegeleider. Deze dag ook wezen snorkelen wat toch een stuk mooier is als alleen zwemmen. Misschien ga ik nog een keer duiken, maar dat moet ik nog even zien. ’s Avonds bij het Wilhelmina plein geweest, waar je de koninklijke familie kan eten. Raar maar waar, Beatrix is daar lekker.

De donderdag weer een ander strandje bezocht en over het eiland getoerd, hier kan ik wel aan wennen, haha! Deze dag vaak aan thuis gedacht, want het was één jaar geleden dat mijn opa overleed en er was deze dag ook een begrafenis van een buurman. Heb gehoord dat het een mooie dienst was en in gedachte was ik er bij.

De volgende dag waren we de hele dag weggeweest en zouden om kwart voor vier voetbal gaan kijken ( Portugal – Zweden ). Helaas is dit niet gelukt, want we hadden om half vier auto pech. Wij bellen naar het autoverhuurbedrijf en er zou iemand aankomen. Na een uurtje wachten kwam er iemand en de olie was helemaal op. Hij zou eventjes wat halen en wij dachten: die is binnen 5 minuten terug. Maar nee hoor, na weer één uurtje wachten, kwam hij terug en toen deed de auto het weer. Gelukkig konden we ’s avonds wel naar de Full Moon Party. Mooi feestje, dat elke maand plaatsvind bij Kokomo beach. Zaterdag heerlijk uitgeslapen en door de stad gelopen en bij de pontjesbrug geweest. Zondagochtend zijn we naar de kerk geweest. Dit is een gewoon Nederlands gesproken dienst, alleen wat warmer als in Nederland ;). Ook de zon nog even meegepakt op het strand voordat mijn eerste stageweek begint! Ik ben benieuwd naar mijn stage en dat laat ik jullie in het volgende bericht weten!

De zon heb ik wel geprobeerd jullie kant op te duwen, maar hij blijft hier maar terugkomen, sorry!!

• 18 November 2013 - 06:47

Jordy:

Bas! Machtig mooi joh! Goede eerste week gehad lees ik, blijven genieten! Hopenlijk is de stage ook nog een meevaller,

• 18 November 2013 - 08:29

Adrie:

bas wat een prachtig verhaal, weer hele andere dingen die je nu verteld we blijven zo goed op de hoogte
    succes vandaag met je stage. groeten de thuisblijvers

• 18 November 2013 - 09:41

Kim:

Hoi Bas, leuk om te lezen dat het daar al goed bevalt, top! Geniet ervan en succes met je stage. Groetjes Kim

• 18 November 2013 - 09:58

Je Supporteroompie:

Gelukkig is het nog net geen flintstone auto.werk ze en leuke serveersters

• 18 November 2013 - 12:17

Karin:

Hallo Bas, leuk om je verslag te lezen.Heel veel plezier en succes met je stage.Groetjes Karin Schonewille

• 18 November 2013 - 20:14

Folkert En Riekie:

Hallo Bas,

Dit was een vakantie weekje. nu begint het echte werk hopelijk blijft er nog genoeg vrije tijd over om van zon strand en zee te genieten.
    Gister gezellig bij je vader en moeder geweest met tante Willie en Ome Arend.
    En ook even naar het graf van opa en oma geweest.
    En verder een rondje kerkhof gedaan veel bekende namen gezien.
    Hebben ook nog even geshopt op de boerderij.
    Zo komt Jan Splinter door de winter.

Groet uit het sombere Friesland

• 18 November 2013 - 21:02

Elma Koch:

Hoi Bas
    Leuk je verhaal te lezen .Je gaat vast nog veel beleven daar.
    Ook heerlijk dat weertje en dan te bedenken dat t hier kouder gaat
    Worden.Ik wens je heel veel succes met je stage
    Hopelijk kom je veel uiteenlopende dingen tegen dat houd t spannend
    En leerzaam .groetjes uit de polder !!!

• 19 November 2013 - 20:06

Liesbeth Jelies:

Hoi Bas, Leuk Bas om je belevenissen te lezen. Heel veel plezier daar. Benieuwd naar je volgende verslag. Gr. Liesbeth

• 19 November 2013 - 20:06

Liesbeth Jelies:

• 20 November 2013 - 18:57

Erika:

Hoi Bas, leuk om zo wat van je te horen, jaloers op het weer dat wel,we kijken uit naar je volgende update!!
    Geniet lekker daar! Groet Erika

• 23 November 2013 - 11:34

Hans Merks:

Hey Bassie, leuk om te horen wat je daar allemaal beleefd, geniet ervan en laat nog is wat van je horen. Groet Hansie