Hopi fijn op Korsou! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Bas Leijten - WaarBenJij.nu Hopi fijn op Korsou! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Bas Leijten - WaarBenJij.nu

Hopi fijn op Korsou!

Door: Bas

Blijf op de hoogte en volg Bas

01 December 2013 | Curaçao, Willemstad

Zo, mijn eerste twee stageweken zijn alweer voorbij. Het gaat hartstikke goed en ik raak steeds meer gewend aan de mentaliteit en patiënten hier. Ook het weer blijft me bevallen.
De eerste week werd ik ingewerkt door een stagiair, omdat mijn stagebegeleider het zeer druk heeft ;) (de praktijk is één van de betere van het eiland) Deze stagiair ging alleen weer weg, want zijn stageperiode zat erop. Na de eerste week stond ik er niet alleen voor, want er kwam nog een nieuwe stagiair (Sander). Deze mocht ik inwerken, alhoewel ik zelf nog maar amper snapte waar alles was en hoe het moest. Alles wordt hier bijgehouden door pen en papier, wat ik niet gewend ben vanuit Nederland. Wel zie ik veel verschillende soorten patiënten, wat het werk boeiend en leerzaam houdt. De stagedagen zijn best lang, want ik loop rond kwart voor acht van huis weg en ben kwart over zes pas weer thuis. Het is hier al rond zes uur donker, dus doordeweeks kan ik weinig zien van het eiland. Des te leuker de weekenden worden, lijkt mij : )!

Het tweede weekend op het eiland was meteen al volgepland. Op zaterdag gingen we met een groep van 10 mensen naar een vlot toe om te gaan wakeboarden. De hele middag konden we om de beurt gaan wakeboarden met tussendoor een lekkere BBQ. Ik was zeer benieuwd of ik op dat board kon gaan staan, maar dit is zeker wel gelukt. Als je eenmaal staat is het vol te houden ;) De foto’s en filmpjes komen vast nog wel online te staan.
De volgende dag gingen we de Hato grotten bekijken en in een soort natuurlijke jacuzzi zitten. Dit was een poeltje met water met een gat erin. Hier kwam telkens zeewater uit spuiten wat voor heerlijke verkoeling zorgde. Dit was een mooi dagje, waar we weer meer van het eiland hebben gezien.

Het afgelopen weekend hebben Sander en ik zaterdag een voetbalteam (u-15) voor de wedstrijd gemasseerd / behandeld. Daarna zijn we samen met Mart naar het strand Cas Abau geweest. Super mooi strand, waar we zeker nog een keer terug willen komen! ’s Avonds zijn we naar Bermuda gegaan, waar het gezellig was. De zondag kalm aan gedaan, zodat ik weer fris en fruitig op mijn stage kon verschijnen.

De muggen hebben me de eerste drie weken goed te pakken gehad en ik blijf veel krabben. Ik weet dat ik dat niet moet doen, maar tja... Daarnaast ben ik ook bezig met vervellen, dus het bruin worden lukt nog niet helemaal. Ik heb nog even, haha! De nieuwe auto is er ook, het is een rode Ford Escort, automaat, geworden. Deze auto is een stuk beter en kan ook tegen een stootje (zie foto) ;)

Komend weekend willen we graag de Christoffelberg beklimmen en weer een ander strandje bezoeken. Hopelijk wordt het bij jullie al flink koud weer, omdat ik ingeloot ben voor de Elfstedentocht. Als het echt koud gaat worden, dan moeten jullie het zeggen, want dan begin ik hier alvast maar te trainen op het droge. Daarnaast mis ik de voetbalwedstrijden op zaterdag wel, dus hopelijk worden er veel wedstrijden afgelast :P (sorry jongens!)

Houdoe!

• 02 December 2013 - 06:19

Adrie:

Hey hallo bas
    weer een leuk verhaaltje, blijven smeren voor de muggen en de zon
    en die Elfstedentocht die komt er pas als je weer thuis bent.toch ??????
    We wensen je weer een fijne stageweek toe.
    groet de thuisblijvers.

• 02 December 2013 - 07:46

Oma Van Breugel:

Hoi lieve kleinzoon,
    fijn dat het goed gaat met het werk,en verblijf op het strand.
    beetje dom om te gaan krabben ,je moet een bordje plaatsen bij je bedje ,verboden
    voor muggen hihi,werk ze deze week groetjes van die andere thuisblijvers

• 02 December 2013 - 09:54

Folkert En Riekie:

Hallo die Bas, Je hebt nog wel even om bruin te worden, maar dan moet je het wel langzaam op bouwen anders blijf je net zo wit als ons.
    Ja en die Elfstedentocht je weet het maar nooit straks moet je er nog voor terug komen.
    Nog veel plezier en klimse zaterdag.
    Hebben zaterdag een leuke middag gehad in Alkmaar met je pa en tante Willie.
    Tot het volgende verslag.
    Folkert en Riekie

• 02 December 2013 - 11:34

Jan En Klasien:

Hallo Bas,

We hebben net je verslag gelezen.
    Leuk om zo op de hoogte te blijven van jouw wel en wee.
    Je maakt zo heel wat mee
    en zult wel vol met indrukken wezen.
    werken, uitgaan, genieten van de natuur, vertier,
    zo te lezen heb je veel plezier.
    Werk ze de komende week,
    groeten van de Hooyers uit Tollebeek.

• 22 December 2013 - 09:22

Familie Janssen:

Goedemorgen Bas,
    Zo te lezen vermaak je je aardig op het eiland. Is de Kerstgedachte bij zulke temperaturen al bij je opgekomen? De kou hier, waar jij naar verlangt, is nog ver te zoeken. Wel is het zo dat, als ik het goed heb, de meeste Elfstedentochten in februari gereden zijn. Houd dus moed!
    We willen je graag middels dit mailtje fijne Kerstdagen toewensen en voor 2014 veel goeds en een mooie afsluiting van deze stage met verder goede studieresultaten.
    Een hartelijke groet van Marjolein, Wim en Ria

• 22 December 2013 - 20:00

Ingrid :

Bas,
    Het is hier bijna Kerst, als het goed is bij jullie ook (ik weet alleen niet of wij eerder zijn of jullie). Hier is het vies guur, nat, winderig en bij jullie heerlijk als ik de berichten een beetje goed volg. Ik denk dat je ons weer dus niet zo mist, maar misschien de sfeer rond de kerstdagen en straks nieuwjaar wel een beetje. Zijn toch gezellige familiedagen. Hoe vieren ze deze tijd op Curacao? Ik neem aan dat zij ook iets Kersterigs hebben zoals wij de boom met versieringen en hier en daar een kerststal. Groeien er zo wie zo wel kerstbomen op Curacao. En hebben zij ook een kerstdiner/ gourmet of is het daar toch meer een buitengebeuren met bbq?
    Wij wensen jou met je vrienden gezellige feestdagen en ik hoop dat je al ben je ver weg van familie en thuis dat het goede en fijne dagen zijn voor jullie zodat je Kerstfeest 2013 nooit meer vergeet.

Gr.
    Job en Ingrid
    Bastijn (vanaf de pistes in Frankrijk)
    Joske en Thijs
    Ger.